Iskolapszichológia és Tanárképzés Kutatócsoport
A csoport két területen tevékenykedik, melyek mind tematikusan, mind a gyakorlati munka szempontjából közös pontokkal rendelkeznek. Egyrészt a tanári pálya jellemzőivel, a tanárképzés hatékonyságával és a tanári alkalmassággal, másrészt az iskolapszichológiával kapcsolatos kutatásokat végez. A tanárkutatások a tanári pálya jellemzőit, az ezzel kapcsolatos elvárásokat és a tanárjelöltek motivációs jellemzőit valamint a képzés hatékonyságát vizsgálja empirikus módszerekkel (kérdőív, attitűd skála, IAT, tartalomelemzés). Tevékenységi köréhez tartozik a hatékony tanárképzéses tananyagok fejlesztése is. Az iskolapszichológia területén az Országos Iskolapszichológiai Módszertani Bázis céljaival összhangban az iskolapszichológiai hálózat alakulását és az ezzel kapcsolatos nehézségeket monitorozza, valamint a gyakorlati munkavégzés jellemzőit. Más részről az iskolapszichológia területén hasznosítható kutatásokat végez: tanulók életmód vizsgálata, bullying prevenció lehetőségei és programfejlesztés.
A kutatócsoport vezetője: N. Kollár Katalin
A kutatócsoport tagjai:
- Solymosi Katalin
- Kulcsár Éva
- Somogyi Mónika (jelenleg távol)
- Forrás-Biró Aletta