Iskolapszichológia és Tanárképzés Kutatócsoport

A csoport két területen tevékenykedik, melyek mind tematikusan, mind a gyakorlati munka szempontjából közös pontokkal rendelkeznek. Egyrészt  a tanári pálya jellemzőivel, a tanárképzés hatékonyságával és a tanári alkalmassággal, másrészt az iskolapszichológiával kapcsolatos kutatásokat végez. A tanárkutatások a tanári pálya jellemzőit, az ezzel kapcsolatos elvárásokat és a tanárjelöltek motivációs jellemzőit valamint a képzés hatékonyságát vizsgálja empirikus módszerekkel (kérdőív, attitűd skála, IAT, tartalomelemzés). Tevékenységi köréhez tartozik a hatékony tanárképzéses tananyagok fejlesztése is. Az iskolapszichológia területén az Országos Iskolapszichológiai Módszertani Bázis céljaival összhangban az iskolapszichológiai hálózat alakulását és az ezzel kapcsolatos nehézségeket monitorozza, valamint a gyakorlati munkavégzés jellemzőit. Más részről az iskolapszichológia területén hasznosítható kutatásokat végez: tanulók életmód vizsgálata, bullying prevenció lehetőségei és programfejlesztés.        

A kutatócsoport vezetője: N. Kollár Katalin     

A kutatócsoport tagjai:

  • Forrás-Bíró Aletta
  • Gyuk Izabella
  • Hoffman Tamás
  • Juhász Ágnes
  • Pajor Gabriella
  • Sebestyén Nóra
  • Solymosi Katalin
  • Szalkay Csilla
  • Bálint Piroska
  • Basa Bence
  • Bass Judit
  • Farkas Erika
  • Fáy Nóra
  • Gy. Molnár Kadosa
  • Gyebnár Viktória
  • Jeney Ágnes 
  • Lányi Judit
  • Rálik Alexandra
  • Simonné Huszár Katalin