Iskolapszichológia és Tanárképzés Kutatócsoport

A csoport két területen tevékenykedik, melyek mind tematikusan, mind a gyakorlati munka szempontjából közös tematikus pontokkal rendelkeznek.  Egyrészt  az iskolapszichológiával , másrészt a tanári pálya jellemzőivel, a tanárképzés hatékonyságával és a tanári alkalmassággal kapcsolatos kutatásokat végez. Az iskolapszichológia területén az Országos Iskolapszicholgiai Módszertani Bázis céljaival összhangban az iskolapszichológiai hálózat alakulását,  az ezzel kapcsolatos nehézségeket,  valamint a gyakorlati munkavégzés jellemzőit monitorozza. Más részről az iskolapszichológia területén hasznosítható kutatásokat végez: tanulók életmód vizsgálata, iskolai tanulással és társas jellemzőkkel kapcsolatos kutatások.  A tanárkutatások a tanári pálya jellemzőit, az ezzel kapcsolatos elvárásokat és a tanárjelöltek motivációs jellemzőit valamint a képzés hatékonyságát vizsgálja empírikus módszerekkel (kérdőív, attitűd skála, IAT, tartalomelemzés). Tevékenységi köréhez tartozik a hatékony tanárképzéses tananyagok fejlesztése is.    

A kutatócsoport vezetője: Forrás-Bíró Aletta    

A kutatócsoport tagjai:

  • N. Kollár Katalin
  • Pajor Gabriella
  • Solymosi Katalin
  • Sebestyén Nóra
  • Solymosi Katalin
  • Juhász Ágnes
  • Szalkay Csilla
  • Horváth Szilvia
  • Gyebnár Viktória
  • Farkas Erika
  • Simonné Huszár Katalin
  • Gy. Molnár Kadosa
  • Rálik Alexandra 
  • Bálint Piroska 
  • Lányi Judit
  • Basa Bence
  • Hoffman Tamás 
  • Gyuk Izabella
  • Bass Judit 
  • Fáy Nóra
  • Jeney Ágnes