Differenciális és Iskolapszichológiai Tesztmódszertan Kutatócsoport

(Test Methodology Research Group for Differential and School Psychology)

A kutatási csoport vezetője: 

  • Nagy János

Tagok:

  • Bernáth László
  • Krisztián Ágota
  • Németh Lilla, doktorandusz

Folyó kutatások:

1. A hatékony tanulás kognitív és affektív összetevői

a. A matematikai szorongás mérése a Scale for Mathematics Anxiety (MAS-UK) ) és az AMAS (Abbreviated Math Anxiety Scale)hazai adaptálása révén.

b. A tanulási stílus mérése. A kutatás célja a Tanulási stílus kérdőív (Szitó) elméleti és pszichometriai revíziója. A kutatás első eredményei már megjelentek (Bernáth, N. Kollár, Németh, 2015), jelenleg a teszt normatív sztenderdjeinek kidolgozása és a kérdőív validálása van folyamatban.

c. A Cognitive Test Anxiety Scale (Cassady és Johnson, 2002) adaptációja

2. A személyiség alapdimenziói

Az OTKA keretében indult kutatás célja a személyiség alapdimenzióinak azonosítása a Big Five Inventory (BFI-H), a Five-Factor Personality Inventory (FFPI-H), a Zuckerman-Kuhlman Personality Questonnaire (ZKPQ-H); az Eysenck Personality Questionnaire (EPQ-H), a HEXACO-H, a NEO-PI-3 hazai adaptációja, valamint a Szirmák-féle 561 tételes magyar tulajdonságlista összevont elemzésével.