Differenciális és Iskolapszichológiai Tesztmódszertan Kutatócsoport
(Test Methodology Research Group for Differential and School Psychology)
A kutatási csoport vezetője:
- Nagy János
Tagok:
- Bernáth László
- Krisztián Ágota
- Németh Lilla, doktorandusz
Folyó kutatások:
1. A hatékony tanulás kognitív és affektív összetevői
a. A matematikai szorongás mérése a Scale for Mathematics Anxiety (MAS-UK) ) és az AMAS (Abbreviated Math Anxiety Scale)hazai adaptálása révén.
b. A tanulási stílus mérése. A kutatás célja a Tanulási stílus kérdőív (Szitó) elméleti és pszichometriai revíziója. A kutatás első eredményei már megjelentek (Bernáth, N. Kollár, Németh, 2015), jelenleg a teszt normatív sztenderdjeinek kidolgozása és a kérdőív validálása van folyamatban.
c. A Cognitive Test Anxiety Scale (Cassady és Johnson, 2002) adaptációja
2. A személyiség alapdimenziói
Az OTKA keretében indult kutatás célja a személyiség alapdimenzióinak azonosítása a Big Five Inventory (BFI-H), a Five-Factor Personality Inventory (FFPI-H), a Zuckerman-Kuhlman Personality Questonnaire (ZKPQ-H); az Eysenck Personality Questionnaire (EPQ-H), a HEXACO-H, a NEO-PI-3 hazai adaptációja, valamint a Szirmák-féle 561 tételes magyar tulajdonságlista összevont elemzésével.